Zakelijke mailbox koppelen met MS Outlook App

Microsoft Outlook is een gratis online e-mail platform, zoals Gmail. Echter is Outlook ook te downloaden als app op jouw PC, laptop, tablet of smartphone. Je kunt dan in Outlook jouw zakelijke e-mail box instellen en eventueel extra mailboxen ook weergeven.

In deze tutorial leggen we stap voor stap uit hoe jij jouw Online Assistants zakelijke e-mail kunt instellen op Outlook.

Let op! Om gebruik te kunnen maken van Outlook op een telefoon of tablet is het vereist om een eenmalige Microsoft Office-licentie of een MS Office 365-abonnement aan te schaffen.

Account instellen

Neem als eerste contact op met jouw projectmanager om de juiste inloggegevens op te vragen. Je e-mailadres weet je natuurlijk al, maar je zal ook jouw wachtwoord nodig hebben.

Account toevoegen

  1. Open de Outlook app.

  2. Open het menu > Instellingen > Account toevoegen > E-mailaccount toevoegen.

  3. Selecteer het accounttype IMAP.

  4. Vul in het instellingenscherm het volgende in:

Klik op de afbeelding om hem groter te maken!
Inkomende e-mail
Server alpha.oaserver.nl
Poort 993
Versleutlingsmethode SSL/TLS
IMAP-gebruikersnaam Uw emailadres
IMAP-wachtwoord Uw wachtwoord
Uitgaande e-mail
Server alpha.oaserver.nl
Poort 587
Versleutlingsmethode STARTTLS
SMTP-gebruikersnaam Uw emailadres
SMTP-wachtwoord Uw wachtwoord
Klik op de afbeelding om hem groter te maken!
  1. Klik op Volgende om verbinding te maken.

Inhoudsopgave

Online Assistants
Onder het hoofdaccount van Online Assistants vind je oudere artikelen geschreven door ex-collega's.