Microsoft Outlook is een gratis online e-mail platform, zoals Gmail. Echter is Outlook ook te downloaden als app op jouw PC, laptop, tablet of smartphone. Je kunt dan in Outlook jouw zakelijke e-mail box instellen en eventueel extra mailboxen ook weergeven.
In deze tutorial leggen we stap voor stap uit hoe jij jouw Online Assistants zakelijke e-mail kunt instellen op Outlook.
Let op! Om gebruik te kunnen maken van Outlook op een telefoon of tablet is het vereist om een eenmalige Microsoft Office-licentie of een MS Office 365-abonnement aan te schaffen.
Neem als eerste contact op met jouw projectmanager om de juiste inloggegevens op te vragen. Je e-mailadres weet je natuurlijk al, maar je zal ook jouw wachtwoord nodig hebben.
Open de Outlook app.
Open het menu > Instellingen > Account toevoegen > E-mailaccount toevoegen.
Selecteer het accounttype IMAP.
Vul in het instellingenscherm het volgende in:
Inkomende e-mail | |
---|---|
Server | alpha.oaserver.nl |
Poort | 993 |
Versleutlingsmethode | SSL/TLS |
IMAP-gebruikersnaam | Uw emailadres |
IMAP-wachtwoord | Uw wachtwoord |
Uitgaande e-mail | |
Server | alpha.oaserver.nl |
Poort | 587 |
Versleutlingsmethode | STARTTLS |
SMTP-gebruikersnaam | Uw emailadres |
SMTP-wachtwoord | Uw wachtwoord |
Klik op Volgende om verbinding te maken.