Tegenwoordig is het bekend dat content een belangrijk onderdeel is voor het hebben van een goede website. Niet alleen voor websites is content erg belangrijk, maar ook voor je social media posts, jouw advertenties en nog veel meer. Content is niet zomaar even een tekst schrijven en publiceren online. Er moet goed nagedacht worden over de inhoud die gepubliceerd wordt. Goede content moet namelijk boeien, relevant zijn en vooral converterend zijn. Maar op welke manier creëer je content dat niet alleen leuk is, maar ook tot acties leidt op bijvoorbeeld jouw website? In deze blog duiken we dieper op welke punten belangrijk zijn voor het schrijven van goede content.
1. Ken de doelgroep waarvoor je schrijft
Het begint allemaal bij het kennen van de doelgroep. Jouw doelgroep is de groep die je gaat aanspreken met de content die jij wilt publiceren. Elke doelgroep is anders en daarom wordt er voor elke doelgroep op een andere manier content geschreven. Wat zijn de behoeften en wensen van deze groep? Hoe kunnen jouw producten of diensten deze doelgroep helpen? Door antwoorden te vinden op deze vragen, kan je op een goede manier de content focussen op jouw doelgroep. Op deze manier kan deze groep sneller overgaan tot actie en dus conversie!
2. Biedt waardevolle informatie aan
Het is belangrijk om de lezen waardevolle informatie aan te bieden waar ze daadwerkelijk iets aan hebben. Dit kan van alles zijn. Denk hierbij aan educatieve content, handige tips of zelfs vermakelijke inhoud. Het doel van waardevolle informatie is om de lezer antwoorden te geven op vragen of pijnpunten die zij kunnen ervaren. Op deze manier zorg je er ook weer voor dat de lezer sneller overgaat tot conversie wanneer jouw content waardevolle informatie bevat.
3. Maak gebruik van visuele content
Niet alleen is het belangrijk om goede tekstinhoud te hebben, maar ook is het belangrijk om visueel aantrekkelijk te zijn. Beelden spreken luider dan woorden. Ondersteun jouw content met goede afbeeldingen die laten zien waar de tekst over gaat. Zo is het voor de lezer meteen duidelijk waar de tekst over gaat zonder dat zij het hebben gelezen. Buiten het feit dat beelden luider spreken dan woorden zorgt het er ook voor dat moeilijke content makkelijker vertaald kan worden.
4. Optimaliseer je content voor conversie
Het maakt niet uit hoe goed jouw content is als jouw lezers niet tot actie worden aangezet. Daarom is het belangrijk om te zorgen voor goede CTA (Call To Action) in de inhoud van jouw content. Dit zijn oproepen die tot actie aanmoedigen zoals het aanmelden op de nieuwsbrief, inschrijvingen of het invullen van een contactformulier. Zo kunnen er verschillende CTA’s worden getest om te kijken wat het beste past bij de content.
Conclusie
Door je doelgroep te kennen, een meeslepend verhaal te vertellen, visueel aantrekkelijk te zijn, waarde te bieden en te optimaliseren voor conversie, kun je content creëren die niet alleen de aandacht trekt maar ook daadwerkelijk converteert. Dus, ga aan de slag, vertel je verhaal en laat je inhoud voor je werken in de wereld van online marketing!