Uit een aantal onderzoeken blijkt dat als de inzet van content marketing wordt verhoogd dat de kosten aanzienlijk lager worden en hierdoor de gewenste effecten versterken. Denk dan aan meer bezoekers, een beter ROI of hogere omzet. De vraag is natuurlijk hoe content marketing op de juiste manier moet worden ingezet en hoe dit vervolgens waardevol uitpakt ten opzichte van de bezoekers en de zoekmachine. Online ondernemers begrijpen heel goed dat content marketing belangrijk is voor het bedrijf. Maar veel online ondernemers zijn druk bezig om het bedrijf draaiende te houden.
Het opstellen van een strategisch plan is erg belangrijk als een ondernemer aan de slag wilt gaan met het creëren van content zoals video’s, teksten, infographics waarin de doelstellingen naar voren komen. Het creëren van content kan niet zonder het opstellen van een strategisch plan. Een aantal tips voor het opstellen daarvan zijn:
De strategie zou moeten leiden tot loyaliteit van de bezoekers en klanten. Het afvragen van waar de potentiële klant behoefte aan heeft is de eerste stap, de tweede stap is om een top 10 opstellen van de meest gestelde vragen de afgelopen maanden door de klanten gesteld zijn. Hieruit kan vervolgens een beschrijving gemaakt worden van wat het probleem is en naderhand een artikel wat de oplossingen van de vragen beantwoorden.
Soms kan een zoekwoord dat wordt volgestopt op webpagina’s met blogs niet leiden tot een content die de bezoeker aanspreekt. Dit was vroeger zo. De zoekmachines zijn tegenwoordig veel slimmer en herkennen sneller wanneer een pagina is volgestopt met zoekwoorden. Het werkt veel effectiever als er wordt geschreven over wat de potentiële klant zich afvraagt. De potentiële klanten zullen zoeken op wat zij willen weten en waarnaar zij op zoek zijn. Zij zullen zoeken op deze woorden en dus veel sneller op de website van het bedrijf komen.
Door op deze manier te werk te gaan, stijgt de website in de zoekresultaten van de zoekmachine. Ook wordt de website meer serieus genomen door de zoekmachine omdat ze de website beschouwen als relevante bron.
Content marketing is niet makkelijk. Als het makkelijk was om toe te passen zou iedereen dit doen. Het vraagt nou eenmaal een lange adem, maar later kunnen hier ook echt de vruchten van worden geplukt.
Uit een aantal onderzoeken blijkt dat als de inzet van content marketing wordt verhoogd dat de kosten aanzienlijk lager worden en hierdoor de gewenste effecten versterken. Denk dan aan meer bezoekers, een beter ROI of hogere omzet. De vraag is natuurlijk hoe content marketing op de juiste manier moet worden ingezet en hoe dit vervolgens […]