Microsoft Outlook is een gratis online e-mail platform, zoals Gmail. Echter is Outlook ook te downloaden als app op jouw PC, laptop, tablet of smartphone. Je kunt dan in Outlook jouw zakelijke e-mail box instellen en eventueel extra mailboxen ook weergeven.
In deze tutorial leggen we stap voor stap uit hoe jij jouw Online Assistants zakelijke e-mail kunt instellen op Outlook.
Let op! Om gebruik te kunnen maken van Outlook op een PC of laptop is het vereist om een eenmalige Microsoft Office-licentie of een MS Office 365-abonnement aan te schaffen.
Neem als eerste contact op met jouw projectmanager om de juiste inloggegevens op te vragen. Je e-mailadres weet je natuurlijk al, maar je zal ook jouw wachtwoord nodig hebben.
Selecteer Bestand > Account toevoegen.
Voer het zakelijke e-mailadres in, selecteer Geavanceerde opties, schakel het selectievakje 'Ik wil mijn account handmatig instellen' in en klik op Verbinding maken.
Selecteer het accounttype IMAP.
Vul in het instellingenscherm het volgende in:
Inkomende e-mail | |
---|---|
Server | alpha.oaserver.nl |
Poort | 993 |
Versleutlingsmethode | SSL/TLS |
Aanmelding via 'SPA' vereisen? | Ja |
Uitgaande e-mail | |
Server | alpha.oaserver.nl |
Poort | 587 |
Versleutlingsmethode | STARTTLS |
Aanmelding via 'SPA' vereisen? | Ja |
Klik op Volgende. Voer vervolgens het wachtwoord in en klik op Verbinding maken.
Selecteer Bestand.
Selecteer het juiste e-mail adres in het dropdown menu.
Klik nu op Accountinstellingen en vervolgens op Accountnaam en synchronisatie-instellingen.
Vul in het instellingenscherm het volgende in:
Uw naam | De naam die e-mail ontvangers zien |
---|---|
Accountnaam | Deze naam wordt weergegeven in Outlook |
Antwoordadres | Voer jouw e-mail adres hier in |
Organisatie | Voer hier jouw bedrijfsnaam in |
Overige | De andere instellingen hoeven niet gewijzigd te worden |
Klik op Volgende. Je krijgt nu een melding te zien dat de instellingen zijn opgeslagen. Klik als laatste op Gereed.
Open je inbox en klik op Nieuwe e-mail.
Klik in de werkbalk op het icoontje voor handtekeningen en klik in de dropdown op 'Handtekeningen'.
Klik op de knop Nieuw om een nieuwe handtekening aan te maken. Nu is het bewerkingsscherm beschikbaar.
Nadat je de handtekening hebt gemaakt kun je deze opslaan door op OK te klikken.
Uw naam | De naam die e-mail ontvangers zien |
---|---|
Accountnaam | Deze naam wordt weergegeven in Outlook |
Antwoordadres | Voer jouw e-mail adres hier in |
Organisatie | Voer hier jouw bedrijfsnaam in |
Overige | De andere instellingen hoeven niet gewijzigd te worden |
Klik op Volgende. Je krijgt nu een melding te zien dat de instellingen zijn opgeslagen. Klik als laatste op Gereed.