
Er is geen verschil! Google Adwords is de oude benaming. Rond 2021 en 2022 heeft Google het platform een grote opfrisbeurt gegeven en daarbij de naam veranderd naar Google Ads.
Google is in de huidige maatschappij niet meer weg te denken. Zelfs met de komst van krachtige AI zoals ChatGPT van OpenAI. Als je een autogarage zoekt, wilt weten hoe je iets moet repareren of het recept nodig hebt voor een lekkere pizza... De gedachtegang is "even Googelen".
Wat ook vanzelfsprekend is in onze moderne samenleving, is concurrentie. Simpel gezegd delf je gewoon het onderspit als je niets doet aan jouw online zichtbaarheid. En wat betreft online zichtbaarheid zijn zoekmachine advertenties een ontzettende efficiënte en vooral meetbare manier om online exposure te krijgen.
Iedere leek kan een campagne aanmaken. Budget instellen, een paar zoektermen kiezen die te binnen schieten als je aan jouw bedrijf denkt, dan nog even de regio en wat simpele doelgroep instellingen zoals geslacht en leeftijd.
Maar is het wel zo makkelijk? Want hoe vaak zoeken mensen daadwerkelijk naar die zoektermen? Welke regio's zijn écht actief op zoek naar jouw product/dienst? En moeten we de doelgroep ook niet inrichten op basis van bijv. interesses?
Dat soort vragen beantwoorden Google Ads specialisten a.d.h.v. krachtige tools. Online Assistants heeft dat soort tools in haar arsenaal en kan daarom met veel expertise over het platform, de bijbehorende functionaliteiten én die tools een campagne opzetten die veel gerichter en effectiever is. Daardoor krijg je vaak een lagere kosten per klik, wat leidt tot meer kliks voor hetzelfde budget!
Hoe meer budget hoe beter natuurlijk. In de praktijk hanteert ieder marketingbureau ook de regel; "Het maakt niet uit hoe veel het kost, zo lang het maar meer oplevert!". Ook wij zeggen dat.
Toch moet je overwegen wat de 'gemiddelde concurrent doet'. Daar wil je natuurlijk boven zitten. Dan moet je minimaal ongeveer zo'n €10 p/dag uitgeven aan advertentiebudget. Wij zeggen dan ook vaak €300 p/maand. Dat is echter het advertentiebudget wat je aan Google betaalt. Voor dit minimumbudget kunnen wij de campagnes maandelijks optimaliseren voor slechts €160 p/maand.
Let op! Met dit soort budgetten hebben we het over beginnende Google Ads campagnes. Als je effectief gebruik wilt maken van de meerdere advertentiekanalen en uitgebreide targeting-mogelijkheden van het Google Ads platform, is al snel €500 tot €1000 budget p/maand nodig. Onze uren zijn dan afhankelijk van jouw branche, wat je wilt adverteren en op welke kanalen.