5 redenen waarom Google Analytics zorgt voor meer omzet

Inhoudsopgave

5 redenen waarom Google Analytics zorgt voor meer omzet

Google Analytics is enorm uitgebreid en is door de jaren heen goed doorontwikkeld. Het fijne van deze marketingtool is dat je bezoekers kunt volgen door de website, zien in welke plaats ze wonen, hoe oud ze zijn en zelfs hun interesses kunt analyseren. Voor B2B en B2C is dat van groot belang om inzichten te krijgen van hun doelgroep. Door te weten welke doelgroep je moet benaderen kan je jouw advertenties doelgerichter inzetten. Wij geven je daarom 5 redenen waarom wij het als bedrijf toepassen voor onze klanten.

1. Je wilt weten welke doelgroep op je website bevindt.

Op basis van data is het mogelijk om inzichtelijk te maken welke bezoekers voornamelijk op jouw website bevinden. Denk hierbij aan; man/vrouw, leeftijden, interesses en locaties. Door deze data te analyseren richten wij de website zo in dat het jouw doelgroep aanspreekt. Dit zorgt voor een hogere conversie.

2. Haal je wel genoeg uit jouw marketingactiviteiten?

Als je een marketingcampagne hebt lopen kan je precies zien of het resultaat oplevert. Dit kan zijn door middel van flyers, Google Ads/shopping, krantenadvertenties of S.E.O. campagnes. Door de juiste funnels aan te maken kan je dit eenvoudig stroomlijnen.

3. Meer klanten

Door de website aan te passen aan de hand van je doelgroep zorg je ervoor dat je jouw marketing beter kunt afstemmen en dus meer klanten bereikt. Doordat de pagina’s een hogere conversie opleveren zorgt het er tevens voor dat je advertentiekosten zullen dalen. Zo zal je meer website bezoekers krijgen uit hetzelfde budget.

4. Welk marketingkanaal werkt het beste?

Door diverse marketingcampagnes in te zetten zal je snel erachter komen welke marketingactiviteiten het beste werkt. Door tagmanager in te stellen en alle metingen te doen zullen de conversies inzichtelijk worden, waardoor je kunt zien welk kanaal zorgt voor het beste rendement. Is dat door adverteren op Google of juist via Facebook? Op basis van deze data kan jij je marketingbudget beter inzetten.

5. Google Analytics is kosteloos

Eerlijk is eerlijk, over het algemeen worden gratis tools vele malen vaker gebruikt in verhouding tot betaalde tools, maar ondanks dat Google Analytics gratis is, is het enorm geavanceerd. Het is zeker een aanrader om dit toe te passen voor jouw onderneming (net zoals wij dit doen)!